Ministrul Ligia Deca a vorbit despre fondurile alocate pentru amenajarea în școli a unor grupuri sanitare

You are currently viewing Ministrul Ligia Deca a vorbit despre fondurile alocate pentru amenajarea în școli a unor grupuri sanitare

Ministrul Educației, Ligia Deca, se află într-o veridică campanie de promovare în diferite orașe ale țării. Aflată astăzi la Pitești, la sediul PNL, Ligia Deca a abordat o problemă destul de spinoasă pentru școala românească: grupul sanitar din curte. Se știe că multe dintre școlile de la sate nu beneficiază de apă curentă și de condiții minime pentru igienă.

Ministrul Educaţiei a declarat că la nivel naţional mai sunt sub 200 de unităţi de învăţământ cu grupuri sanitare în curte, iar ministerul are fondurile necesare prinse în buget astfel încât această problemă să poată fi rezolvată în acest an.

Anul acesta avem alocate fonduri în bugetul Ministerului Educaţiei de aproximativ 30 de milioane de lei, ceea ce acoperă în mare măsură cele sub 200 de unităţi de învăţământ care au grupul sanitar în curte. Vorbim despre un procent de sub 10% faţă de ce aveam acum câţiva ani. Progresul a fost unul constant, în fiecare an numărul a scăzut semnificativ (…). Dacă autorităţile publice locale se mobilizează pentru a accesa aceşti bani, eu cred că în acest an putem rezolva problema şcolilor cu grup sanitar în curte. Nu putem să facem noi aceste lucrări pentru a aduce grupuri sanitare în incinta şcolilor, dar am luptat pentru a avea în bugetul Ministerul Educaţiei banii pentru ca autorităţile publice locale să încheie acest capitol care nu ne face cinste„, a precizat ministrul Ligia Deca.

Aceasta a adăugat că „administrațiile liberale, în general, miniștrii liberali ai Educaţiei au investit timp şi efort tocmai pentru a dispărea acest fenomen„.

În ciuda tuturor promisiunilor făcute de miniștrii care au ocupat acest portofoliu, până acum nu s-a reușit să se rezolve această problemă. O Românie educată nu poate să fie cu grupul sanitar în curte, cu săli de clasă nerenovate, cu manuale neactualizate etc. Aprobarea noilor legi ale educației nu înseamnă că a fost atins idealul României educate. Sunt necesare schimbări majore care să atingă toate aspectele sistemului educațional actual: de la infrastructură (școli, dotări etc.) la metode de predare sau învățare sau la formare de cadre didactice competente.