Aflată într-o conferință de presă în Prahova, ministrul Educației, Ligia Deca, a vorbit despre adoptarea unor criterii de performanță pentru profesori. „A fost și o solicitare a primului ministru de a gândi un sistem mai robust de salarizare sau, mă rog, de bonusuri bazate pe performanță. Însă, consider că stabilitatea în profesia didactică este un atu al profesiei care dă și atractivitate. Cred că ne trebuie un just echilibru între evaluarea performanței și atractivitatea profesiei”, a spus Ligia Deca.
„Criteriile de salarizare pe bază de performanță, pentru profesori, sunt în lucru cu experți OCDE, tocmai pentru a găsi un sistem care să nu fie bazat pe o singură sursă de informații și să fie multifactorial. Se pare că aceste sisteme dau rezultate”, a declarat ministrul Educației, Ligia Deca.
Pe 15 ianuarie, premierul Marcel Ciolacu a declarat: „nu pot să accept că un profesor care are 10 olimpici să fie plătit la fel cu unul în care toată clasa nu a luat Bacalaureatul”, la Antena 3, potrivit G4Media.ro.
Edupedu.ro a prezentat declarația integrală a ministrului Educației Ligia Deca, despre salarizarea profesorilor în funcție de performanță:
„Avem un nou cadru salarial, a fost și o solicitare a primului ministru de a gândi un sistem mai robust de salarizare sau, mă rog, de bonusuri bazate pe performanță.
Avem în acest moment o colaborare cu experții în OECD tocmai pentru a găsi un sistem care să nu fie bazat pe o singură sursă de informații și să fie multifactorial. Se pare că aceste sisteme dau rezultate și să încercăm să îmbunătățim ceea ce avem deja vizavi de sistemele de evaluare, fie că vorbim de evaluarea cadrelor didactice care se realizează deja în sistem, de către director, de către colegi, de către elevi, fie că vorbim despre sisteme de premiere, cum este, de exemplu gradația de merit sau cum este noua măsură din legea învățământului preuniversitar, acel fond de 2% din fondul de salarii la dispoziția directorului, pentru premierea cadrelor didactice cu performanțe din școală.
Cred că acolo unde există comportamente inacceptabile la cadrele didactice trebuie să existe măsuri, așa cum avem măsuri și pentru elevii care încalcă limita.
Însă, consider că stabilitatea în profesia didactică este un atu al profesiei care dă și atractivitate, de altfel, unei meserii care ultima vreme, din păcate, nu a avut suficient de mulți candidați, în așa fel încât să putem spune că ocupăm toate nevoile de resurse umane din sistem. Deci cred că ne trebuie un just echilibru între evaluarea performanței și atractivitatea profesiei, în așa fel încât să avem cei mai buni absolvenți de învățământ superior care vin și devin la rândul lor dascăli”.