Președintele PNL Nicolae Ciucă se arată optimist pentru intrarea României în Schengen

You are currently viewing Președintele PNL Nicolae Ciucă se arată optimist pentru intrarea României în Schengen

Salutăm declarațiile ministrului de interne austriac care dovedesc o flexibilizare a poziției partenerilor austrieci. Ceea ce a făcut ministrul Karner a fost o declarație publică încurajatoare în care a pus și unele condiții care se vor discuta şi analiza în perioada următoare. Decizia o așteptăm la consiliul extraordinar JAI organizat la finalul anului de președinția spaniolă la UE. Madridul a dovedit implicare în identificarea unor soluții constructive într-o optică europeană”, a transmis Nicolae Ciucă duminică, într-un mesaj pe Facebook. El pune „eventuala reușită” pe seama eforturilor „tuturor forțelor politice și instituțiilor statului”.

Pentru că au apărut şi în spațiul public românesc primele declaraţii, consider că o eventuală reuşită este consecinţa conlucrării tuturor forţelor politice, a instituţiilor statului, în mod deosebit Preşedinţie şi Guvern, şi în special activitatea profesionistă a Ministerului de Interne şi a Ministerului de Externe. Până la posibila decizie în ceea ce priveşte Schengen apreciem deschiderea colegilor de la Viena. Aşteptăm să vedem şi rezultatul votului olandez şi rezultatele discuţiilor cheie ale miniştrilor de interne prezenţi în Slovenia luni 11 Decembrie. Există o dinamică cu un ton mai pozitiv dar care deocamdată rămâne în chenarul prudenţei şi al negocierilor”, a arătat Ciucă.

Această reacție survine ca urmare a declarațiilor făcute de ministrul Karner în presa austriacă. Astfel, Gerhard Karner a declarat că este pregătit să relaxeze dreptul de veto al Austriei asupra României și Bulgariei. Cel puțin în ceea ce privește traficul aerian, controalele la frontieră ar putea fi ridicate, după cum au relatat sâmbătă ziarele austriece „Kurier” și „Kleine Zeitung“.

În schimb, frontierele terestre și-ar păstra statutul actual, iar Bulgaria și România nu ar fi oficial membre Schengen, ceea ce înseamnă că pentru transportatorii rutieri de marfă nu va exista nici o îmbunătățire a situației.