Primul tren electric achiziționat de România după 20 de ani a intrat în țară și va circula pe ruta București-Constanța

You are currently viewing Primul tren electric achiziționat de România după 20 de ani a intrat în țară și va circula pe ruta București-Constanța

După 20 de ani România a achiziționat 37 de rame electrice pentru transport feroviar de călători de la compania Alstom. Primul tren a ajuns deja în România, intrând prin vama Curtici, după ce a trecut testele și inspecția finală din fabrică.

La București este programat să ajungă pe 5 decembrie 2023 şi să înceapă pregătirile din partea furnizorului în vederea livrării oficiale către ARF”, a transmis Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

După ce vor fi efectuate testele statice, garnitura de tren va fi testată dinamic pe Inelul de la Făurei și pe rețeaua feroviară publică. Ulterior, ARF va prelua trenul și va fi pus în circulație de către CFR Călători. Această primă garnitură de tren va circula pe ruta București-Constanța.

 Acest prim trenul este parte a contractului de achiziție făcute de România de la compania Alstom în 2022. Valoarea contractului pentru cele 37 de trenuri electrice este de 2,42 miliarde de lei fără TVA. Contractul prevede și mentenanță de 15 ani, cu posibilitatea prelungirii la 30 de ani, pentru toate trenurile livrate. Viteza maximă de rulare pentru aceste trenuri electrice este de 160 km/h. Trenurile sunt alcătuite din 6 vagoane și asigură 351 de locuri pe scaune.

Primul tren electric achiziționat de România după 20 ani de la momentul achiziționării ultimelor trenuri (Săgețile Albastre) a trecut testele și inspecția finală de fabrică și se află în drum spre România, urmând a ajunge la Curtici în seara aceasta pentru efectuarea procedurilor de intrare în țară și pe 5 decembrie la București. După efectuarea testelor statice și dinamice (care vor avea loc la Făurei), trenul electric va intra în circulație, cu călători, pe linia feroviară CFR București-Constanța. Acest prim tren electric este parte din contractul de achiziție a 37 de rame electrice interregionale de lung parcurs și mentenanța acestora pentru 15 ani, cu posibilitate de extindere la 30 de ani. Investiția se realizează prin intermediul Autorității pentru Reformă Feroviară, autoritatea din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, responsabilă cu organizarea serviciilor de transport feroviar de călători și achiziția de material rulant”, a scris secretarul de stat în Ministerul transporturilor, Ionel Scrioșteanu pe pagina sa de facebook.

Secretarul de stat a amintit și rutele pe care vor fi introduse noile trenuri, odată ce vor fi livrate și celelalte 36 de unități:

– București Nord – Constanța;

– București Nord – Brașov – Arad – Timișoara;

– București Nord – Brașov – Cluj Napoca;

– Brașov – Deda – Cluj Napoca;

– București Nord – Brașov;

– București Nord – Iași;

– București Nord – Suceava;

– București Nord – Galați;

– București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani – Simeria;

– București Nord – Craiova – Timișoara – Arad;

– Cluj Napoca – Timișoara;

– Cluj Napoca – Suceava – Iași.