Seria de rezultate dezastruoase din educație determină conducerea Ministerului Educației să ia măsuri. Printre cele 13 măsuri se numără și monitorizarea prezenței la școală a elevilor și asistență la orele profesorilor

You are currently viewing Seria de rezultate dezastruoase din educație determină conducerea Ministerului Educației să ia măsuri. Printre cele 13 măsuri se numără și monitorizarea prezenței la școală a elevilor și asistență la orele profesorilor

După seria de rezultate dezastruoase din educație, ministerul Educației, Ligia Deca, a transmis inspectoratelor școlare, printr-o scrisoare, 13 măsuri pentru susținerea școlilor și liceelor cu rate mari de neparticipare la Evaluarea Națională și la examenul național de Bacalaureat, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro.

Scrisoarea Ligiei Deca vine în contextul în care, în premieră, au fost făcute rapoarte de cercetare despre neparticiparea elevilor la examenele naționale. O măsură se referă la monitorizarea prezenței elevilor și luarea măsurilor pentru prevenirea şi diminuarea absenteismului, inclusiv prin introducerea unui sistem de monitorizare a prezenței la şcoală a elevilor şi de informare permanentă a familiilor acestora.

O altă măsură presupune „realizarea de activități metodice la nivelul catedrelor/comisiilor metodice din unităţile de învăţământ preuniversitar și al cercurilor pedagogice, inclusiv activități de interasistență la orele de curs. Este necesar ca activitățile metodice şi cele de consiliere didactică să se focalizeze pe:

  1. modalitățile de dezvoltare a competentelor de lectură și matematică la toate
    disciplinele din planurile cadru;
  2. predarea diferențiată, prin adaptarea strategiilor didactice la nevoile elevilor;
  3. modalităţile de dezvoltare a unor relații de încredere între cadrele didactice şi elevi, precum și dezvoltarea coeziunii colectivelor de elevi şi a unui climat de susținere a elevilor în clasă;”

Ligia Deca transmite organizarea și desfăşurarea unui program adaptat și intensiv de „Învățare remedială”, cu o frecvență săptămânală, pentru elevii din anii terminali, care în anul școlar precedent au avut media generală mai mică de 7, în vederea pregătirii pentru evaluarea naţională, respectiv examenul de bacalaureat.

De asemenea, în textul ministrului Educației apare și desfăşurarea unui program adaptat de „Învățare remedială” pentru elevii din clasele V-VII, respectiv IX-XI, care, la matematică, precum şi la limba și literatura română au avut media anuală mai mică de 6, pentru prevenirea acumulării de lacune în învățare.

Conform documentului trimis de Ligia Deca, peste 8% dintre elevii înscrişi în clasa a VIII-a în 2022-2023 nu au finalizat anul şcolar în sesiunea din iunie şi nu au fost înscrişi la evaluare. Dintre elevii înscriși la evaluare, aproximativ 4% au absentat. 

Totodată, potrivit sursei citate, o treime (33%) din totalul elevilor înmatriculați la liceu în an terminal nu s-au înscris în această sesiune a examenului de bacalaureat. 2,3% din totalul elevilor din promotia curentă (anul şcolar 2022-2023) înscrişi în sesiunea iunie-iulie 2023 au absentat de la examen.