Disputa dintre Vasile Bănescu și IPS Teodosie escaladează. Arhiepiscopul Tomisului i-a replicat „talentatului scriitor” Vasile Bănescu că „juisarea intelectualist-utopică pe gama redusă a unei terminologii «de budoar» este principala sursă de încurajare a ideologiilor cristofobe”

You are currently viewing Disputa dintre Vasile Bănescu și IPS Teodosie escaladează. Arhiepiscopul Tomisului i-a replicat „talentatului scriitor” Vasile Bănescu că „juisarea intelectualist-utopică pe gama redusă a unei terminologii «de budoar» este principala sursă de încurajare a ideologiilor cristofobe”

Răspunzând comentariului făcut de Vasile Bănescu, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, la o postare făcută pe pagina sa de Facebook referitor la fumatul activ și agheasmă, biroul de presă al Arhiepiscopiei Tomisului a emis un comunicat oficial.

După ce purtătorul de cuvânt BOR l-a făcut „ignorant teologic” pe IPS Teodosie, arhiepiscopul Tomisului i-a replicat „talentatului scriitor” Vasile Bănescu că „juisarea intelectualist-utopică pe gama redusă a unei terminologii «de budoar» este principala sursă de încurajare a ideologiilor cristofobe”.

Astfel, „talentatului scriitor Vasile Bănescu, purtător de cuvânt al Patriarhiei Române …, îi transmitem că juisarea intelectualist-utopică pe gama redusă a unei terminologii (inclusiv teologice) „de budoar” este principala sursă de încurajare a ideologiilor cristofobe, având în subsidiar, desigur, și „ignoranța inclusiv teologică, trântită zgomotos pe taraba ritualismului religios”. Această săritură donquijotescă, plină de zel iacobin (ilar și defazat istoric), la gâtul unui ierarh al Bisericii care își îndeplinește – cu inevitabilele limite personale, însă cu onestitate – datoria păstorească, pe linia trasată de Sfânta Scriptură, de Sfinții Părinți și de colecția canonică a Bisericii și care nu trimite pe nimeni în iad pentru că fumează, nici nu exclude din biserică „femeia cu fiziologie normală” (așa cum apare în „comunicatul” talentatului domn Bănescu), ci doar reamintește societății grăbite în care ne ducem viețile că Biserica are rânduieli care nu se pot schimba după capriciile modei, se dovedește, din nou și din nou, una nefericită, călcătoare, nepermis de des, a principiului: „Orice împărăție care se dezbină în sine se pustieşte, orice cetate sau casă care se dezbină în sine nu va dăinui” (Matei 12, 25).

Dacă la nivelul Bisericii Romano-Catolice temele luate în discuție privesc binecuvântările pentru cuplurile formate din persoane de același sex, căsătoria clericilor sau problema maternității surogat, în Biserica Ortodoxă Română discuția s-a oprit la „juisarea intelectualist-utopică pe gama redusă a unei terminologii «de budoar» este principala sursă de încurajare a ideologiilor cristofobe”.